2011. március 13., vasárnap

Miért szappanopera?

A rádiózással együtt a sorozatok is az 1920-as években terjedtek el robbanásszerűen. A chicago-i állomás vezetője találta ki, hogy támogatót szerez a sorozatának: egy tejtermék gyár kapva kapott a lehetőségen, így született meg a modern sorozat-szponzoráció!
És hogy miért szappanopera, és nem tejopera? A rádió-sorozatok fő hallgatósága a nők közül került ki, ezért erre az új reklámozási formára lecsapott a Procter & Gamble, és az Oxydol szappanját kezdte el egyre több sorozat szponzorációjával reklámozni. Persze mi történt?
Az összes szappangyár azonnal lecsapott erre az új lehetőségre! A többiek vakok voltak: az orruk előtt volt egy új médium, egy új módszer, amivel elérhették volna a célközönségüket - de csak a szappangyárak éltek vele. 
"Szappant készíteni bármelyik bolond tud - de hogy el is add, na ahhoz már lángész kell!" - James Gamble (a Procter & Gamble alapítója)

(A markeringkommando.hu nyomán)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése